Blue-T Kids

Kelab Sahabat Ana Muslim, Sayang Muslim & Blue-T Kids
 
HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 
 

 karangan budak darjah 4

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
Solehah99
Best Fren Blue-T Kids
Best Fren Blue-T Kids


Number of posts : 575
Localisation : Bandar Seri Putra Tropika
Registration date : 18/07/2007

PostSubject: karangan budak darjah 4   Tue Dec 18, 2007 7:36 pm

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku.

Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk.Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu. Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang.

Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit "Adoi!". Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari dibelakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua. Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukar menjadi robot Transformer.

Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di Genting Highlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu. Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit "Adoi..!" dan jatuh ke bumi.

Emak saya menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke
tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya
sambil memarahi pemandu lori itu didalam bahasa Inggeris. Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati. Tidak lama kemudian kereta pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota di pejabat itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati.

Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati.Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati. Laughing Laughing Laughing
Back to top Go down
View user profile http://www.adikislam.forumotion.com
Solehah99
Best Fren Blue-T Kids
Best Fren Blue-T Kids


Number of posts : 575
Localisation : Bandar Seri Putra Tropika
Registration date : 18/07/2007

PostSubject: Re: karangan budak darjah 4   Tue Dec 18, 2007 7:43 pm

karangan ni kawan saya yg begitau.. Very Happy
Back to top Go down
View user profile http://www.adikislam.forumotion.com
~Aisyah~
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1154
Localisation : johor bahru
Registration date : 15/10/2007

PostSubject: karangan budak darjah 4   Tue Dec 18, 2007 8:55 pm

ooooooo........
Back to top Go down
View user profile
~Aisyah~
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1154
Localisation : johor bahru
Registration date : 15/10/2007

PostSubject: karangan budak darjah 4   Tue Dec 18, 2007 8:55 pm

best jugak karangan ni.........
Back to top Go down
View user profile
~Aisyah~
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1154
Localisation : johor bahru
Registration date : 15/10/2007

PostSubject: karangan budak darjah 4   Tue Dec 18, 2007 8:56 pm

cume macam bukan budak darjah 4 yg buat.........
Back to top Go down
View user profile
deletepls
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 2402
Age : 26
Localisation : kuala lumpur ~ malaysia~
Registration date : 02/10/2007

PostSubject: Re: karangan budak darjah 4   Tue Dec 18, 2007 9:16 pm

haha...
boleh tahan gak citer ni...
Back to top Go down
View user profile http://pages.matmice.com/home/missallcartoonsgirl/
Solehah99
Best Fren Blue-T Kids
Best Fren Blue-T Kids


Number of posts : 575
Localisation : Bandar Seri Putra Tropika
Registration date : 18/07/2007

PostSubject: Re: karangan budak darjah 4   Tue Dec 18, 2007 9:45 pm

Aisyah~97 wrote:
cume macam bukan budak darjah 4 yg buat.........



budak darjah 4 la yg buat..
nape x caya ke?? lol!
Back to top Go down
View user profile http://www.adikislam.forumotion.com
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: karangan budak darjah 4   Wed Dec 19, 2007 4:20 am

kelakar tol... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: karangan budak darjah 4   Wed Dec 19, 2007 7:29 am

Muslimin wrote:
kelakar tol... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

ape yg ko klakar..
Back to top Go down
View user profile
Solehah99
Best Fren Blue-T Kids
Best Fren Blue-T Kids


Number of posts : 575
Localisation : Bandar Seri Putra Tropika
Registration date : 18/07/2007

PostSubject: Re: karangan budak darjah 4   Wed Dec 19, 2007 8:06 am

iffah_96 wrote:
Muslimin wrote:
kelakar tol... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

ape yg ko klakar..


dia kelakar yg cerita tu lah..
apalah lol! lol!
Back to top Go down
View user profile http://www.adikislam.forumotion.com
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: karangan budak darjah 4   Wed Dec 19, 2007 8:10 am

tahu..saje jer..

kelakar sgt ker karangan tue hariz..??
Back to top Go down
View user profile
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: karangan budak darjah 4   Wed Dec 19, 2007 8:13 am

dlm karangan tue dh mati..

tapi bleh ckp gak ye..
Back to top Go down
View user profile
deletepls
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 2402
Age : 26
Localisation : kuala lumpur ~ malaysia~
Registration date : 02/10/2007

PostSubject: Re: karangan budak darjah 4   Wed Dec 19, 2007 8:15 am

huhu..
you have a point there iffah..
Back to top Go down
View user profile http://pages.matmice.com/home/missallcartoonsgirl/
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: karangan budak darjah 4   Wed Dec 19, 2007 8:18 am

what..??

aku x fhm.
Back to top Go down
View user profile
Solehah99
Best Fren Blue-T Kids
Best Fren Blue-T Kids


Number of posts : 575
Localisation : Bandar Seri Putra Tropika
Registration date : 18/07/2007

PostSubject: Re: karangan budak darjah 4   Wed Dec 19, 2007 8:44 am

iffah_96 wrote:
dlm karangan tue dh mati..

tapi bleh ckp gak ye..



citer tu bukan kisah benar pun,citer tu tipu je... lol!
Back to top Go down
View user profile http://www.adikislam.forumotion.com
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: karangan budak darjah 4   Wed Dec 19, 2007 8:50 am

ya..ya..

sbnrnya dh tahu tapi saje jer...
Back to top Go down
View user profile
~Aisyah~
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1154
Localisation : johor bahru
Registration date : 15/10/2007

PostSubject: karangan budak darjah 4   Sun Dec 23, 2007 10:55 pm

x baper caye...........
Back to top Go down
View user profile
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: karangan budak darjah 4   Sun Dec 23, 2007 10:56 pm

Aisyah~97 wrote:
x baper caye...........


aku caye 100% affraid
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
~Aisyah~
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1154
Localisation : johor bahru
Registration date : 15/10/2007

PostSubject: karangan budak darjah 4   Sun Dec 23, 2007 10:57 pm

ooooooooooowwwwwwwwhhhhhhhhhhh...........eeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrmmmmmmmmm........ Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Back to top Go down
View user profile
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: karangan budak darjah 4   Sun Dec 23, 2007 11:00 pm

Aisyah~97 wrote:
ooooooooooowwwwwwwwhhhhhhhhhhh...........eeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrmmmmmmmmm........ Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

asal x caye??
caye jerlah...
buat ape diorang nk tipu..
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
~Aisyah~
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1154
Localisation : johor bahru
Registration date : 15/10/2007

PostSubject: karangan budak darjah 4   Sun Dec 23, 2007 11:02 pm

bukan x caye tu........cume macam karangan budak darjah 3..............
Back to top Go down
View user profile
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: karangan budak darjah 4   Sun Dec 23, 2007 11:04 pm

Aisyah~97 wrote:
bukan x caye tu........cume macam karangan budak darjah 3..............


saye rase mcm budak drjh 4 jer...
mungkin sbb awk x puas hati kot??
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: karangan budak darjah 4   Sun Dec 23, 2007 11:04 pm

Aisyah~97 wrote:
bukan x caye tu........cume macam karangan budak darjah 3..............


sbb umur awk kan 10 thn..
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
~Aisyah~
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1154
Localisation : johor bahru
Registration date : 15/10/2007

PostSubject: karangan budak darjah 4   Sun Dec 23, 2007 11:06 pm

bukan camtu sebab lain.........
Back to top Go down
View user profile
~Aisyah~
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1154
Localisation : johor bahru
Registration date : 15/10/2007

PostSubject: karangan budak darjah 4   Sun Dec 23, 2007 11:07 pm

sebab die salah format..........
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: karangan budak darjah 4   Today at 4:06 pm

Back to top Go down
 
karangan budak darjah 4
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 6Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Blue-T Kids :: Ana Muslim :: Sahabat Ana Muslim-
Jump to: