Blue-T Kids

Kelab Sahabat Ana Muslim, Sayang Muslim & Blue-T Kids
 
HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 
 

 bacalah.. semua...

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Fwe
Geng Blue-T Kids
Geng Blue-T Kids


Number of posts : 319
Registration date : 18/01/2008

PostSubject: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:30 am

berita daripada penjaga makam rasulullah!!!! A533;! Ini adalah benar... sila baca sehingga habis...dan tlg sebarkan kepada seberapa byk org Islam yg boleh... Assalamualaiku A533;m Warahmatullahi A533; Wabarakatuh ini adalah surat wasiat dari penjaga makam Nabi Muhammad SAW iaitu Sheikh Ahmad Maeine (Saudi Arabia). pada suatu malam ketika membaca Al- Quran di makam Rasulullah SAW. selepas membaca lalu hamba tertidur, dalam tidur hamba bermimpi didatangi Rasulullah SAW lalu bersabda kepada hamba, dalam 60 000 orang yang meninggal dunia di zaman ini tiada seorang pun yang matinya dalam keadaan beriman. (a)isteri tidak mendengar kata suami. (b)orang kaya tidak lagi bertimbang rasa. (c)orang tidak lagi berzakat dan tidak membuat kebajikan. Oleh itu wahai Sheikh Ahmad, hendaklah kamu menyedarkan kepada orang Islam ini supaya membuat kebajikan, kerana hari penghabisan(Qi A533;amat) akan tiba di mana bintang akan terbit dari langit, sesudah itu matahari akan turun di atas kepala. PESANAN HAMBA INI (a) berselawat - untuk junjungan Nabi kita Muhammad SAW. (b) bertaubatlah - dengan segera sementara Pintu Taubat masih terbuka. (c) Bersembahyangl A533;ah (d) berzakat - jangan ditinggalkan. (e) Menunaikan Fardhu haji - bila berkemampuan. (f) Jangan menderhaka kepada kedua ibu bapa. UNTUK MAKLUMAN 1. seorang saudagar dari bombay telah menerima surat ini dan beliau telah mencatak sebanyak 20 salinan dan mengirimkan kepada orang lain, dia kemudiannya dianugerahi Allah dengan mendapat keuntungan yang besar dalam perniagaannya. A533; 2. seorang hamba Allah telah menerima surat ini tetapi tidak mengendahkanny A533;a dan menganggap wasiat ini palsu, maka selang beberapa hari kemudian anaknya meninggal dunia. 3.Pada tahun 1977 Tun Dato Mustapha bekas Ketua Menteri Sabah menerima wasiat ini kemudian mengarahkan setiausahanya mencetak sebanyak 20 salinan dan menghantarnya kepada orang lain, maka selang beberapa hari kemudian dia telah mendapat hadiah dari kebajikan masyarakat di malaysia timur. 4. tan sri ghazali jawi, bekas menteri besar perak secara tidak langsung dipecat dari jawatannya kerana apabila beliau menerima wasiat ini beliau terlupa mencetak 20 salinan untuk disebarkan kepada orang lain tetapi beliau telah menyedari kesilapannya lalu beliau mencetak semula wasiat ini dan mengirimkannya A533; kepada orang lain, beberapa hari kemudian beliau telah dilantik menteri Kabinet Perdana Menteri. 5. Zulfikar Ali Bhuno telah menerima surat wasiat ini dan tidak percaya akan kebenarannya juga menganggap palsu lalu membuangnya ke dalam tong sampah. seminggu kemudian beliau telah dijatuhkan hukuman pancung sampai mati. 6. di Terengganu, seorang pekerja bengkel kenderaan telah menerima wasiat ini dari pengirim yang tidak dikenali yang datangnya dari Perak lalu beliau membuat sebanyak 20 salinan seperti yang dituntut
Back to top Go down
View user profile
Fwe
Geng Blue-T Kids
Geng Blue-T Kids


Number of posts : 319
Registration date : 18/01/2008

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:32 am

Sebut perlahan2, "YA ALLAH SAYA MENYINTAI MU, MEMERLUKAN MU & TERANGKAN HATI KAMI, SEKARANG!! kirim ke 10 orang.Lihat keajaiban malam ini .Jangan delete , ini benar 2 terjadi
Back to top Go down
View user profile
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:36 am

oo..
ermm..
Back to top Go down
View user profile
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:38 am

ooo...
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:39 am

alh kau niyh..
sibuk..
Back to top Go down
View user profile
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:41 am

same mcm ni : Baca tau menda kat bwh nih... jgn x bce.... pastu antar kat 20 org... jgn x antar,nnt sakit. menda btul nie bkn tipu! "INGATLAH APABILA ANDA MENERIMA WASIAT INI, JANGANLAH DIBIARKAN ATAU DIABAIKAN DAN NIAT ANDA MENGEDARKAN. WASIAT INI ADALAH KERANA ALLAH, DAN BUKANYA TAKUT TERHADAP BENCANA YANG AKAN MENIMPA.WASIAT UNTUK UMAT ISLAM DI SELURUH DUNIA. Daripada Sheikh Ahmad - Madinah, Saudi Arabia, pada suatu malam ketika hamba membaca Al-Quran di makam Rasullullah s.a.w. selepas hamba membaca lalutertidur. dalam tidur, hamba bermimpi Rasullullah s.a.w. mendatangi hamba lalu bersabda:- dalam 60, 000 orang yang meninggal dunia di zaman ini, tak seorang pun matinya dalam keadaan yang beriman. 1. Isteri tiada mendengar kata-kata suami, 2. Orang kaya tidak lagi bertimbangrasa
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:43 am

tapi x panjang..
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:43 am

copy paste jer ker??
Back to top Go down
View user profile
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:44 am

i/f/f/a/h wrote:
copy paste jer ker??


iye la..
kt topic : perhatian!!!
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:45 am

owh!!!
aku saje jer nk sakit kn hati kau!!
Back to top Go down
View user profile
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:45 am

harun din pernah mimpi jumpe Nabi Muhammad Saw..
ini btol ni!!


Last edited by on Fri Jan 25, 2008 3:46 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:46 am

i/f/f/a/h wrote:
owh!!!
aku saje jer nk sakit kn hati kau!!


x sakit langsung la..
buat ape nk sakit hati...
sia2 je..
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
Fwe
Geng Blue-T Kids
Geng Blue-T Kids


Number of posts : 319
Registration date : 18/01/2008

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:47 am

Neo wrote:
harun din pernah mimpi jumpe Nabi Muhammad Saw


kena baca surah al-kausar....1000 x kali guna tasbih..baru leh mimpi jumpa Nabi Muhamad SAW
Back to top Go down
View user profile
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:48 am

Maria Solehah wrote:
Neo wrote:
harun din pernah mimpi jumpe Nabi Muhammad Saw


kena baca surah al-kausar....1000 x kali guna tasbih..baru leh mimpi jumpa Nabi Muhamad SAW
sape bgitau akk..??
Back to top Go down
View user profile
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:48 am

Maria Solehah wrote:
Neo wrote:
harun din pernah mimpi jumpe Nabi Muhammad Saw


kena baca surah al-kausar....1000 x kali guna tasbih..baru leh mimpi jumpa Nabi Muhamad SAW

mcm mane akak tahu??
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:48 am

Neo wrote:
i/f/f/a/h wrote:
owh!!!
aku saje jer nk sakit kn hati kau!!


x sakit langsung la..
buat ape nk sakit hati...
sia2 je..

alah..
tau ler..
Sleep Sleep Sleep
Back to top Go down
View user profile
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:49 am

x caye arr..
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 3:58 am

ape yg x caye nyer..
ke nk bnyk post jer??
Back to top Go down
View user profile
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 4:00 am

aku x caye kt akak tu..
yg ni"kena baca surah al-kausar....1000 x kali guna tasbih..baru leh mimpi jumpa Nabi Muhamad SAW"
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 4:03 am

laa..
yg tuh pun aku x caye gak..
Back to top Go down
View user profile
ana_sz
Geng Blue-T Kids
Geng Blue-T Kids


Number of posts : 146
Age : 22
Localisation : rumahku syurgaku
Registration date : 27/07/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 6:44 pm

ape x caye plak nyer...
mmg ade la kat dlm buku
antara fadhilat2 surah al-qur'an..
surah2 laen pun ade fadhilat2 nyer jugak...
tp x brape ingat ape dier...
Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top Go down
View user profile http://www.anamuslim.com.my
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 9:57 pm

ooo...
Back to top Go down
View user profile
Fwe
Geng Blue-T Kids
Geng Blue-T Kids


Number of posts : 319
Registration date : 18/01/2008

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Fri Jan 25, 2008 10:40 pm

Neo wrote:
x caye arr..


btul ler..akak ingat lagi ustazah akak hbaq
Back to top Go down
View user profile
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Sat Jan 26, 2008 2:31 am

owh..
ermm..
Neutral Neutral Neutral
Back to top Go down
View user profile
syaz_wanie
Sahabat Blue-T Kids
Sahabat Blue-T Kids


Number of posts : 47
Registration date : 30/11/2007

PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Sat Feb 02, 2008 7:29 am

yg penting hati kena ikhlas
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: bacalah.. semua...   Today at 1:47 am

Back to top Go down
 
bacalah.. semua...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Blue-T Kids :: Ana Muslim :: Sahabat Ana Muslim-
Jump to: