Blue-T Kids

Kelab Sahabat Ana Muslim, Sayang Muslim & Blue-T Kids
 
HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 
 

 Teka-teki

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Sindarela
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1466
Registration date : 18/03/2008

PostSubject: Teka-teki   Thu Mar 20, 2008 1:30 am


Soalan 24: Tulang seperti ikan, jinjang seperti zirafah. Kadang di atas, kadang di bawah. Kalau salah kedudukan boleh kabur pandangan, kurang pendengaran.

Soalan 23: Bila makan pisang, buang kulit, tapi kalau makan kulit, buang apa?

Soalan 22: Batang apa berlubang-lubang, Tirus di atas di bawah Kembang, Terkadang tegak terkadang tumbang, celaka benar kalau ditebang.

Soalan 21: Pak Ali ada sebuah ladang, tetapi dia nak tanam 2 jenis pokok iaitu getah dengan koko. Untuk memenuhi cita-citanya dia pun tanamlah pokok getah separuh dan pokok koko separuh, Soalannya pokok apa tumbuh dulu?

Soalan 20: Ada seorang wanita yang sarat mengandung dan nak bersalin, lalu suami dia bawa isteri tu ke hospital. Dia melalui ladang kopi dan lombong bijih timah. Lepas anak dia lahir, dinamakan Fatimah. Kenapa ?

Soalan 19: Negara apa yang banjir dulu lepas tu baru hujan?

Soalan 18: Kalau kancil dengan rusa berlaga, siapa yang akan mati?

Soalan 17: Kenapa ayam lepas minum dia dongakkan kepala.kalau makan tak pulak?

Soalan 16: Mula-mula aku buka baju, lepas tu aku sapu bedak, setelah badanku disapu bedak, aku pun terjun kedalam tasik. Lalu aku mandi. setelah selesai mandi, aku pun naik dari tasik. Siapakah aku?

Soalan 15: Haiwan apakah perutnya di kepala, kakinya dikepala,bahkan mata dan mulutnya juga di kepala?

Soalan 14: Apakah hidupan yang masa kecilnya berkaki 4, bila besar berkaki 2 kaki dan bila tua pula berkaki 3?

Soalan 13: Apakah haiwan yang berkaki 3?

Soalan 12: Kenapa kebanyakkan motosikal namanya YAMAHA?

Soalan 11: Apa perbezaan antara orang kurus dan orang gemuk?

Soalan 10: Haiwan apakah yang paling tidak sopan?

Soalan 09: Kenapa koboi mexico kalau berjalan sering membawa gitar?

Soalan 08: Seorang lelaki memakai pakaian serba hitam, seluar hitam, kasut hitam, sarung kaki hitam, sarung tangan hitam, dan kacamata hitam. Ia berjalan di sebuah lorong hitam. Seluruh lampu di lorong itu padam. Kemudian, sebuah kenderaan berwarna hitam dengan lampu yang juga padam meluncur memasuki lorong. Namun tepat di depan lelaki itu kenderaan berhenti. Bagaimana mungkin pemandu kenderaan itu boleh melihat lelaki serba hitam itu?

Soalan 07: Badannya keras tapi kurus, tidak mempunyai tangan dan berkepala hitam, Apa tu?

Soalan 06: Ada sebuah laut besar, dekat laut ada kapal besar, dalam kapal besar ada rumah besar, dalam rumah besar ada orang besar, antara bebanyak ni apa paling besar?

Soalan 05: Apa yang terjadi jika Graham Bell tidak menciptakan telefon?

Soalan 04: 10 ekor burung sedang terbang, tiba-tiba berdentum guruh dengan kuat. 6 ekor burung terus terbang tanpa masaalah,namun 4 ekor burung telah jatuh kebumi. Soalannya: Kenapa 4 ekor burung itu jatuh kebumi?

Soalan 03: Binatang apakah yang paling kaya didunia?

Soalan 02: Ikan apakah yang separuh jawa dan separuh inggeris?

Soalan 01: Apa orang islam arab kata jika: 1- Seorang pekerja jatuh bangunan lalu mati... 2- Seorang wanita berlari keliling padang tanpa seurat benang... 3- Gaji anda akan dinaikkan 30%
Back to top Go down
View user profile
deletepls
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 2402
Age : 26
Localisation : kuala lumpur ~ malaysia~
Registration date : 02/10/2007

PostSubject: Re: Teka-teki   Thu Mar 20, 2008 1:46 am

Soalan 01: Apa orang islam arab kata jika:
1- Seorang pekerja jatuh bangunan lalu mati...

Innalillah..

2- Seorang wanita berlari keliling padang tanpa seurat benang...

MasyaAllah..

3- Gaji anda akan dinaikkan 30%

Alhamdulillah..

Soalan 06: Ada sebuah laut besar, dekat laut ada kapal besar, dalam kapal besar ada rumah besar, dalam rumah besar ada orang besar, antara bebanyak ni apa paling besar?

laut lah kan?

Soalan 07: Badannya keras tapi kurus, tidak mempunyai tangan dan berkepala hitam, Apa tu?

mancis

Soalan 10: Haiwan apakah yang paling tidak sopan?

kutu..sbb dia jalan atas kepala kita

Soalan 14: Apakah hidupan yang masa kecilnya berkaki 4, bila besar berkaki 2 kaki dan bila tua pula berkaki 3?

manusia ler..
mase kecik dulu merangkak..bila dh besar berjalan..bila dh tua dia berjalan jugak tapi menggunakan tongkat..!

Soalan 15: Haiwan apakah perutnya di kepala, kakinya dikepala,bahkan mata dan mulutnya juga di kepala?

kutu ker?

Soalan 20: Ada seorang wanita yang sarat mengandung dan nak bersalin, lalu suami dia bawa isteri tu ke hospital. Dia melalui ladang kopi dan lombong bijih timah. Lepas anak dia lahir, dinamakan Fatimah. Kenapa ?

sbb anak dia perempuan lah
Back to top Go down
View user profile http://pages.matmice.com/home/missallcartoonsgirl/
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: Teka-teki   Fri Mar 21, 2008 12:41 am

hmmm...
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
LuckyAzZ
Best Fren Blue-T Kids
Best Fren Blue-T Kids


Number of posts : 733
Age : 21
Localisation : Kelantan Darul Naim
Registration date : 11/01/2008

PostSubject: Re: Teka-teki   Fri Mar 21, 2008 1:49 am

banyak nye topik teka-teki....
nak baca pun rasa mls je...
Back to top Go down
View user profile
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: Teka-teki   Fri Mar 21, 2008 4:31 am

x yah la bace.
aku pun x bace
Back to top Go down
View user profile
secret_day
Geng Blue-T Kids
Geng Blue-T Kids


Number of posts : 426
Registration date : 12/12/2007

PostSubject: Re: Teka-teki   Sun Aug 31, 2008 4:52 pm

22)lubang hidung
Back to top Go down
View user profile
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: Teka-teki   Fri Sep 05, 2008 4:59 am

Soalan 23: Bila makan pisang, buang kulit, tapi kalau makan kulit, buang apa?

buang tabiat
Back to top Go down
View user profile
secret_day
Geng Blue-T Kids
Geng Blue-T Kids


Number of posts : 426
Registration date : 12/12/2007

PostSubject: Re: Teka-teki   Fri Sep 05, 2008 8:57 pm

16)goreng pisang
Back to top Go down
View user profile
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: Teka-teki   Fri Sep 19, 2008 6:53 pm

3)beruang k0t..
Back to top Go down
View user profile
secret_day
Geng Blue-T Kids
Geng Blue-T Kids


Number of posts : 426
Registration date : 12/12/2007

PostSubject: Re: Teka-teki   Sat Sep 20, 2008 4:34 pm

2-budo

cepatla bagitau jwpn yg sebenar
Back to top Go down
View user profile
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: Teka-teki   Sat Sep 20, 2008 8:54 pm

btul3
Back to top Go down
View user profile
mika_eclipse
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 2236
Age : 22
Registration date : 23/09/2008

PostSubject: Re: Teka-teki   Thu Oct 02, 2008 11:35 pm

Soalan 16: Mula-mula aku buka baju, lepas tu aku sapu bedak, setelah badanku disapu bedak, aku pun terjun kedalam tasik. Lalu aku mandi. setelah selesai mandi, aku pun naik dari tasik. Siapakah aku?

jwpn: pisang goreng..........

Back to top Go down
View user profile http://www.crunchyroll.com/user/nueike
mika_eclipse
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 2236
Age : 22
Registration date : 23/09/2008

PostSubject: Re: Teka-teki   Thu Oct 02, 2008 11:41 pm

ape jwpnnye????????????

cepat la bg tau!!!!!!!!!!!

Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation

confused confused confused confused

affraid affraid affraid
santa cherry
Back to top Go down
View user profile http://www.crunchyroll.com/user/nueike
mika_eclipse
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 2236
Age : 22
Registration date : 23/09/2008

PostSubject: Re: Teka-teki   Thu Oct 02, 2008 11:43 pm

Back to top Go down
View user profile http://www.crunchyroll.com/user/nueike
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: Teka-teki   Sun Oct 05, 2008 4:10 am

Fatehah wrote:

msti edit nie..
psl gmbr nyer x cntk
Back to top Go down
View user profile
HinaTa
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1861
Age : 19
Registration date : 21/09/2008

PostSubject: Re: Teka-teki   Sun Oct 05, 2008 4:12 am

-iffah- wrote:
Fatehah wrote:

msti edit nie..
psl gmbr nyer x cntk


xla...
mmg ade camtu..
Back to top Go down
View user profile
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: Teka-teki   Sun Oct 05, 2008 4:13 am

tp gmbrnyer cam x cntk skt r..
Back to top Go down
View user profile
HinaTa
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1861
Age : 19
Registration date : 21/09/2008

PostSubject: Re: Teka-teki   Sun Oct 05, 2008 4:14 am

-iffah- wrote:
tp gmbrnyer cam x cntk skt r..


tu la pasal...
Back to top Go down
View user profile
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: Teka-teki   Sun Oct 05, 2008 4:15 am

hmm..
Suspect
k0 dh hbs rye ke??!
Back to top Go down
View user profile
HinaTa
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1861
Age : 19
Registration date : 21/09/2008

PostSubject: Re: Teka-teki   Sun Oct 05, 2008 5:17 am

-iffah- wrote:
hmm..
Suspect
k0 dh hbs rye ke??!


baru skit..
td baru g raye sm2 kwn aku...
ko plak...
dh abih raye..
Back to top Go down
View user profile
mika_eclipse
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 2236
Age : 22
Registration date : 23/09/2008

PostSubject: Re: Teka-teki   Tue Oct 07, 2008 9:10 am

-iffah- wrote:
Fatehah wrote:

msti edit nie..
psl gmbr nyer x cntk

haah...
mst org yg anta kat internet tu edit gmbrnyee..
Back to top Go down
View user profile http://www.crunchyroll.com/user/nueike
Sponsored content




PostSubject: Re: Teka-teki   Today at 7:55 pm

Back to top Go down
 
Teka-teki
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Blue-T Kids :: Ana Muslim :: Sahabat Ana Muslim-
Jump to: