Blue-T Kids

Kelab Sahabat Ana Muslim, Sayang Muslim & Blue-T Kids
 
HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 
 

 Betul ke?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Sindarela
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1466
Registration date : 18/03/2008

PostSubject: Betul ke?   Thu Mar 20, 2008 2:32 am

Assalamualaikum... Mesti korang tkejut kan..anyway, just bace dulu n evaluate it later...Allah sahaja yang tahu kebenarannya. Bukti kebenaran Al Quran. Fenomena ini telah disebut dalam Quran 1400 tahun dahulu dan 1999/2000 tahun gambar itu diambil oleh NASA.] a) Mengikut hadith umat Rasulullah akan hidup selama 1500 tahun sekarang sudah 1439 =426 + 13 tahun hijrah daripada ini kita ketahui kita akan bertahan dalam masa 61 tahun lagi.. Jikalau ini benar, bumi akan kiamat pada tahun 2066
Back to top Go down
View user profile
Sindarela
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1466
Registration date : 18/03/2008

PostSubject: Re: Betul ke?   Thu Mar 20, 2008 2:32 am

Kita dapat daripada kawan kita Fathi
Back to top Go down
View user profile
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Mar 21, 2008 12:38 am

x percaye sgt..
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
deletepls
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 2402
Age : 26
Localisation : kuala lumpur ~ malaysia~
Registration date : 02/10/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Mar 21, 2008 12:40 am

I don't believe in chain letters
Back to top Go down
View user profile http://pages.matmice.com/home/missallcartoonsgirl/
LuckyAzZ
Best Fren Blue-T Kids
Best Fren Blue-T Kids


Number of posts : 733
Age : 21
Localisation : Kelantan Darul Naim
Registration date : 11/01/2008

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Mar 21, 2008 1:52 am

akak tak percaya lansung...
hanya ALLAH yg menentukan...
kita semua tak akan tahu..
Back to top Go down
View user profile
deletepls
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 2402
Age : 26
Localisation : kuala lumpur ~ malaysia~
Registration date : 02/10/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Mar 21, 2008 2:02 am

Lucky@zZ wrote:
akak tak percaya lansung...
hanya ALLAH yg menentukan...
kita semua tak akan tahu..

yup!!!
Back to top Go down
View user profile http://pages.matmice.com/home/missallcartoonsgirl/
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Mar 21, 2008 4:34 am

btol2
Back to top Go down
View user profile
secret_day
Geng Blue-T Kids
Geng Blue-T Kids


Number of posts : 426
Registration date : 12/12/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Mar 21, 2008 5:20 am

tak caye ngat
Back to top Go down
View user profile
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Mar 21, 2008 10:12 pm

iisshh!!
btollh ape yg dia ckp tuh..
Back to top Go down
View user profile
secret_day
Geng Blue-T Kids
Geng Blue-T Kids


Number of posts : 426
Registration date : 12/12/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Sun Mar 23, 2008 6:10 am

[iffah] wrote:
iisshh!!
btollh ape yg dia ckp tuh..
siape yg betul?
Back to top Go down
View user profile
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Sun Mar 23, 2008 7:02 am

sbnrnya kau ckp kat sape mula2 tuh?
Back to top Go down
View user profile
Hidayah_Muslimah
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1017
Localisation : ~AmPaNg(SeLaNgOr)~
Registration date : 24/12/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Thu Apr 10, 2008 11:08 pm

ntah
Back to top Go down
View user profile http://www.animeforum.com/chat.php
Sindarela
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1466
Registration date : 18/03/2008

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Apr 11, 2008 2:52 am

Wink
Back to top Go down
View user profile
Hidayah_Muslimah
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1017
Localisation : ~AmPaNg(SeLaNgOr)~
Registration date : 24/12/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Apr 11, 2008 3:03 am

mmmmm
Back to top Go down
View user profile http://www.animeforum.com/chat.php
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Apr 11, 2008 3:04 am

-iffah- wrote:
sbnrnya kau ckp kat sape mula2 tuh?


KAU SALAH FAHAM LA IFFAH..
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
Hidayah_Muslimah
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1017
Localisation : ~AmPaNg(SeLaNgOr)~
Registration date : 24/12/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Apr 11, 2008 3:42 am

ape yg salah faham nye???
Back to top Go down
View user profile http://www.animeforum.com/chat.php
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Apr 11, 2008 3:45 am

tgk la sendiri
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Apr 11, 2008 3:46 am

knape byk tanye sgt??
dah la, tanye soalan yg senang giler..
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
Hidayah_Muslimah
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1017
Localisation : ~AmPaNg(SeLaNgOr)~
Registration date : 24/12/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Apr 11, 2008 3:48 am

ape die tak nampak pon????
Back to top Go down
View user profile http://www.animeforum.com/chat.php
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Apr 11, 2008 3:50 am

tgk la iffah ckp tu..
xkan x fhm..
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
deletepls
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 2402
Age : 26
Localisation : kuala lumpur ~ malaysia~
Registration date : 02/10/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Apr 11, 2008 3:52 am

daa~
Back to top Go down
View user profile http://pages.matmice.com/home/missallcartoonsgirl/
Sindarela
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1466
Registration date : 18/03/2008

PostSubject: Betul ke?   Fri Apr 11, 2008 7:16 am

Menyambut April Fool = Mengetawakan Para Syuhada?
1 April. Detik yang ditunggu-tunggu oleh peminat-peminat April Fool untuk mengenakan kawan-kawan mereka. Tahukah sahabat-sahabat bahawa April Fool bukan sekadar hari untuk bergurau tapi ada sejarahnya yang tersendiri. Alkisahnya...
Suatu waktu dulu, di awal zaman kejatuhan Islam di Sepanyol, umat Islam masih lagi berpegang teguh kepada al-Quran dan al-Sunnah. Mereka bukan saja membaca al-Quran malah mengamalkannya. Bila disebut riba itu haram, mereka meninggalkannya tanpa memberikan alasan yang bukan-bukan seperti boleh bangkrap jika tidak ada riba atau bila al-Quran menyuruh menjaga keluarga daripada api neraka, mereka bertegas supaya isteri-isteri mereka menutup aurat. Tidak dayus seperti umat sekarang ini.
Bagaimanapun, tentera kuffar tidak pernah senang dengan kehebatan Islam. Mereka menyerang namun tak dapat menumbangkan. Akhirnya mereka berjaya merosakkan umat Islam dengan rokok, hiburan dan arak (yang dihadirkan dengan nama lain sebagai penipuan).
Bermulalah episod kekalahan kerajaan Islam di Sepanyol. Satu demi satu bandar dan negara jatuh ke tangan tentera kuffar. Benteng terakhir Gharnathoh (yang juga dikenali sebagai Granada) jatuh pada 1 April. Di sinilah kisah sadis berlaku; di sebalik penipuan dan gurauan tentera kuffar laknatulLah.
Pada masa itu, umat Islam yang terselamat berlindung di rumah masing-masing untuk meyelamatkan diri daripada kezaliman tentera kuffar. Namun tentera kuffar masih tidak berpuas hati. Mereka mahu menghapuskan semua umat Islam yang tinggal.

Sebagai satu rancangan jahat, pihak tentera kuffar membuat tawaran untuk membawa umat Islam keluar dari Sepanyol dengan kapal-kapal yang mereka sediakan. Umat Islam yang tidak percayakan tipu helah tentera kufar tersebut menyelinap keluar dari rumah untuk memastikan adakah betul ada kapal yang disediakan atau sekadar umpan untuk memancing mereka keluar daripada rumah masing-masing.

Setelah berpuas hati apabila melihat kapal yang ada, mereka mula berkemas untuk menaiki kapal tersebut. Mereka hanya dibenarkan membawa barang keperluan asas sahaja. Keesokannya (1 April) mereka membawa barang-barang menuju ke kapal yang dijanjikan. Lega hati bila melihat kapal masih ada, bukannya penipuan. Namun itulah perangkap sebenar. Bila sahaja sampai ke pelabuhan, rumah mereka digeledah, dirompak dan dibakar. Malah kapal di pelabuhan juga dibakar.

Umat Islam yang terperangkap oleh tipu daya tentera kuffar tersebut dibunuh sewenang-wenangnya tanpa mengira lelaki, perempuan atau kanak-kanak. Mereka merayakan hari tersebut sebagai tanda kemenangan dan gurauan terhadap tipu daya mereka. Sehingga hari ini mereka masih mempersendakan peristiwa tersebut dan yang paling menyedihkan ia turut diraikan oleh umat Islam sendiri.

Ingat! APRIL FOOL adalah HARAM kerana ia adalah hari peringatan pembantaian umat Islam di Sepanyol melalui tipu helah dan gurauan.

Jangan mengambil mudah perkara ini kerana RasululLah s.a.w pernah bersabda bahawa siapa yang tidak mengambil berat urusan umat Islam maka bukan daripada golongan mereka (umat Islam). JANGAN MENCARI KESERONOKAN DI ATAS KESEDIHAN ORANG LAIN.
Back to top Go down
View user profile
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Apr 11, 2008 7:36 am

adik nas ambek kt mane ni?
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
Hidayah_Muslimah
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1017
Localisation : ~AmPaNg(SeLaNgOr)~
Registration date : 24/12/2007

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Apr 11, 2008 7:37 am

ntah la
Back to top Go down
View user profile http://www.animeforum.com/chat.php
Sindarela
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1466
Registration date : 18/03/2008

PostSubject: Re: Betul ke?   Fri Apr 11, 2008 8:07 am

Hareez wrote:
adik nas ambek kt mane ni?

Adik Nas dapat daripada kawan
Kawan adik Nas bagi email Wink
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Betul ke?   Today at 10:46 pm

Back to top Go down
 
Betul ke?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Blue-T Kids :: Ana Muslim :: Sahabat Ana Muslim-
Jump to: