Blue-T Kids

Kelab Sahabat Ana Muslim, Sayang Muslim & Blue-T Kids
 
HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 
 

 cerita lucu

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
mika_eclipse
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 2236
Age : 22
Registration date : 23/09/2008

PostSubject: Re: cerita lucu   Sun Feb 08, 2009 9:46 pm

haha.....

tahpape la....
Back to top Go down
View user profile http://www.crunchyroll.com/user/nueike
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: cerita lucu   Mon Feb 09, 2009 12:07 am

aq phm tp pning ckt sbb english
Back to top Go down
View user profile
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: cerita lucu   Mon Feb 09, 2009 12:53 am

Ada sepasang suami isteri tak pernah sependapat dalam banyak hal. Si isteri selalu merungut kepada suaminya disebabkan suaminya tak pernah menyetujui apa juga cadangan yang dibuatnya.

Suatu hari si isteri berkata kepada suaminya..

Isteri: Abang tak pernah ikut kemahuan saya. Semua cadangan saya tak pernah abang setuju.

Suami: Tak semua.. ada juga yang saya setuju.

Isteri: Tidak. Selama kita berkahwin belum pernah lagi abang ikut kemahuan saya

Suami: Tentu ada.. cuma tak kena tempat...

Isteri: Cuba abang cakap apa kemahuan saya yang abang akan ikut.

Suami: Baiklah, katakan ada dua buah bilik untuk menumpang tidur, setiap satu bilik masing-masing ada seorang lelaki dan seorang wanita. Yang mana satu bilik yang awak akan tumpang tidur?

Isteri: Sudah tentulah saya masuk ke bilik yang ada wanita... Tak kan saya masuk bilik yang ada lelaki pulak..

Suami: Haa... saya pun akan masuk bilik yang ada wanita.... Kan saya setuju dengan awak..!!

Isteri: (Nada marah) Dasar lelaki.....!!! Kalau berani buatlah...

Suami: Aii.. bila aku setuju awak marah pulak...!!!


Last edited by eMo on Mon Feb 09, 2009 2:01 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: cerita lucu   Mon Feb 09, 2009 12:54 am

Pada suatu pagi ketika bangun dari tidur, seorang isteri berkata pada suaminya, “Tadi malam Ayang bermimpi Abang menghadiahkan Ayang set barang kemas berlian di hari Valentine ini. Apa pendapat Abang mengenai mimpi Ayang?”.

“Ayang pasti akan mengetahuinya malam ini jugak” jawab suaminya sambil membisik manja. Malam itu si suami memberikan kepada isterinya sebuah bungkusan hadiah.

Dengan hati berdebar-debar penuh rasa seksaited (sexually excited) si isteri tersebut membuka bungkusan hadiah itu perlahan lahan dan isi bungkusan hadiah tersebut adalah sebuah buku yang berjudul: “Jenis-jenis Mimpi dan Maksudnya“...
Back to top Go down
View user profile
HinaTa
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1861
Age : 19
Registration date : 21/09/2008

PostSubject: Re: cerita lucu   Mon Feb 09, 2009 12:55 am

ouh...pape lah...
Back to top Go down
View user profile
mika_eclipse
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 2236
Age : 22
Registration date : 23/09/2008

PostSubject: Re: cerita lucu   Tue Feb 10, 2009 3:55 am

antara ha'ah,benar dan betul

Seorang pelancong Australia nampak kebingungan ketika mencari sebuah restoran makanan barat di Jalan Pasir. Tak lama kemudian seorang budak kecil melintas didepannya.. dan tanpa fikir panjang dia cuba bertanya pada budak kecil itu dengan bahasa melayu yang kucar kacir.

"Maaf dik.. tumpang tanya.. Apa betul ini jalan Pasir?"

Budak kecil itu mengangguk sambil menjawab... "ha'ah"

Pelancong itu tidak faham perkataan 'ha'ah'.

Namun kerana budak kecil itu mengangguk. Dia yakin bahawa jawabannya adalah betul.
Masih dalam kebingungan. . melintaslah pula seorang remaja di depannya.
Lalu sekali lagi dia bertanya..

"Maaf dik.. tumpang tanya... Apa betul nama jalan ini adalah jalan
Pasir?"

Budak remaja itu mengangguk sambil menjawab, "Benar"

Nampaknya pelancong itu tidak juga memahami perkataan 'benar'.

Namun kerana budak remaja itu mengangguk.. dia yakin yang jawabannya adalah betul.
Masih dalam kebingungan, melintaslah pula orang dewasa.. lalu pelancong itu segera bertanya

"Maaf encik.. saya tumpang tanya... Apa betul nama jalan ini Jalan
Pasir?"

Orang dewasa itu mengangguk sambil menjawab, "Betul."

Akhirnya pelancong itu merasa puas.. tapi masih kehairanan.. lalu Untuk menghapus rasa keraguannya. . dia bertanya lagi..

"Saya keliru.. Tadi saya bertanya kepada budak kecil, tapi jawabannya
'ha'ah'.. lalu saya bertanya kepada seorang remaja muda dan jawabannya 'benar'. akhirnya saya bertanya kepada encik dan encik menjawab 'betul', tapi semuanya mengangguk. Sebenarnya mana yang betul?"

"Oh, itu maksudnya sama aja.. Kalau yang menjawab 'ha'ah' bererti latar belakang pendidikannya sekolah rendah aje... Kalau yang menjawab 'benar', orang itu latar belakang pendidikannya pasti sekolah menengah.. dan kalau yang menjawab 'betul' itu pastinya orang itu ada sarjana," jawab orang dewasa itu...

"Jadi.. Anda tadi menjawab 'betul', bererti anda seorang sarjana ya?"
tanya Pelancong lagi..

Orang dewasa ini terus mengangguk sambil menjawab, "ha'ah"
Back to top Go down
View user profile http://www.crunchyroll.com/user/nueike
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: cerita lucu   Tue Feb 10, 2009 4:31 am

Razz ...B0LEH LA
Back to top Go down
View user profile
NUR @FIQaH
Best Fren Blue-T Kids
Best Fren Blue-T Kids


Number of posts : 898
Age : 20
Localisation : taman lembah maju
Registration date : 08/03/2008

PostSubject: Re: cerita lucu   Tue Feb 10, 2009 6:48 am

ermmm x tau nk ckp per..boleh la
Back to top Go down
View user profile http://www.crunchyroll.com/user/ikkina
HinaTa
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1861
Age : 19
Registration date : 21/09/2008

PostSubject: Re: cerita lucu   Tue Feb 10, 2009 6:53 am

boleh la...lwk ckit je...
Back to top Go down
View user profile
NUR @FIQaH
Best Fren Blue-T Kids
Best Fren Blue-T Kids


Number of posts : 898
Age : 20
Localisation : taman lembah maju
Registration date : 08/03/2008

PostSubject: Re: cerita lucu   Tue Feb 10, 2009 6:56 am

haah
Back to top Go down
View user profile http://www.crunchyroll.com/user/ikkina
mika_eclipse
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 2236
Age : 22
Registration date : 23/09/2008

PostSubject: Re: cerita lucu   Thu Feb 12, 2009 2:14 am

haah...

lwk ciket....
Back to top Go down
View user profile http://www.crunchyroll.com/user/nueike
mika_eclipse
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 2236
Age : 22
Registration date : 23/09/2008

PostSubject: Re: cerita lucu   Thu Feb 12, 2009 2:19 am

SALAH TULIS NAME

Ini cerita yang berlaku beberapa tahun lepas. Dua sahabat, Dol dan
Man sedang pulang dari dari kerja pada pukul 2 pagi. Tayar motor
pancit pula di pertengahan jalan. Jadi, terpaksalah mereka sorong.
Sampai di satu simpang, Dol dan Man mengambil jalan pintas.
Mereka berdua sudah tahu bahawa dengan melalui jalan pintas, mereka akan menempun sebuah perkuburan cina. Seram juga dua orang jejaka ini tetapi sengaja sembunyikan ketakutan sambil membuat lawak.
Tiba-tiba terdengar bunyi ketukan pada batu. Bulu roma Dol dan Man
mula menegak.
Kemudian nampaklah bayang-bayang orang sedang mengetuk sesuatu di sebuah kubur.
Rupa-rupanya seorang Cina tua sedang memahat batu kubur.
"Aiya apek, lu apa bikin kerja malam-malam? Bikin orang takut saja.
Esok siang buat la," kata si Dol marah.
"Aiya, itu bodo punya olang aaa, gua punya nama pun talak betul
tulis," kata apek tersebut.
Back to top Go down
View user profile http://www.crunchyroll.com/user/nueike
HinaTa
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1861
Age : 19
Registration date : 21/09/2008

PostSubject: Re: cerita lucu   Thu Feb 12, 2009 6:21 am

haha..seram la pulak cite tu..
Back to top Go down
View user profile
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: cerita lucu   Thu Feb 12, 2009 7:25 am

aq dh prnh bce kt mjlh
Back to top Go down
View user profile
HinaTa
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1861
Age : 19
Registration date : 21/09/2008

PostSubject: Re: cerita lucu   Thu Feb 12, 2009 7:27 am

oo..
Back to top Go down
View user profile
mika_eclipse
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 2236
Age : 22
Registration date : 23/09/2008

PostSubject: Re: cerita lucu   Thu Feb 12, 2009 8:15 am

oohh...

mcm seram ciket.. Laughing
Back to top Go down
View user profile http://www.crunchyroll.com/user/nueike
HinaTa
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 1861
Age : 19
Registration date : 21/09/2008

PostSubject: Re: cerita lucu   Thu Feb 12, 2009 10:01 pm

btul2..
korg dh tgk cite geng??
Back to top Go down
View user profile
mika_eclipse
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 2236
Age : 22
Registration date : 23/09/2008

PostSubject: Re: cerita lucu   Thu Feb 12, 2009 11:01 pm

semalam kuar pwgm kan?
Back to top Go down
View user profile http://www.crunchyroll.com/user/nueike
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: cerita lucu   Fri Feb 13, 2009 4:48 am

a'a
Back to top Go down
View user profile
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: cerita lucu   Fri Feb 13, 2009 5:41 am

best gle..
aku dh tgk semalam malam
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: cerita lucu   Fri Feb 13, 2009 8:20 am

wyg ke..?
n aq rse cite 2 biase2 jer
Back to top Go down
View user profile
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: cerita lucu   Fri Feb 13, 2009 8:51 am

ko dh tgk ke?
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
NUR @FIQaH
Best Fren Blue-T Kids
Best Fren Blue-T Kids


Number of posts : 898
Age : 20
Localisation : taman lembah maju
Registration date : 08/03/2008

PostSubject: Re: cerita lucu   Fri Feb 13, 2009 10:48 am

aku negok ari nih 14/02/09..ari jadi kakak aku Smile
Back to top Go down
View user profile http://www.crunchyroll.com/user/ikkina
FiNe
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 5549
Age : 20
Localisation : Sepang, Selangor
Registration date : 14/09/2007

PostSubject: Re: cerita lucu   Sat Feb 14, 2009 2:53 am

_MeItAnTeI_kUrOsAkI_ wrote:
ko dh tgk ke?

x r..
tgk d sblk tabir jer
Back to top Go down
View user profile
_MeItAnTeI_h@R33z_
Member Kamcing Blue-T Kids
Member Kamcing Blue-T Kids


Number of posts : 4766
Age : 20
Localisation : Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor
Registration date : 17/07/2007

PostSubject: Re: cerita lucu   Sat Feb 14, 2009 7:23 am

oo.
klakar la video tu
Back to top Go down
View user profile http://www.liriknasyid.com
Sponsored content




PostSubject: Re: cerita lucu   Today at 10:43 pm

Back to top Go down
 
cerita lucu
View previous topic View next topic Back to top 
Page 4 of 6Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Blue-T Kids :: Ana Muslim :: Sahabat Ana Muslim-
Jump to: